Weronika

wtorek, 26 kwietnia 2016

Dziękuję za wyrazy

Wszelkie.

Moi mili, uspokójmy emocje. Nikt niczemu nie jest winny.
Po pierwsze - Internet nie zapomina. Znam (choć się tym nie interesowałem) przynajmniej dwie strony, na których jest komplet zasobów moich, Wojtka, i innych. Wujek Google chyba jest w stanie pomóc ;)
Po drugie - tak kocham nagrywać, że nie przestanę tego robić. A niewykluczone, że asortyment przypadnie Wam do gustu. Już wkrótce Krechowieckiego "O tron".
Po trzecie - poczekajmy chwilę. Kurz opadnie, wyłoni się nowy krajobraz. Zobaczymy jak będzie wyglądał.
Po czwarte - mądrzy ludzie mówią: "jest ochota, znajdzie się i sposób"

125 komentarzy:

  1. Dobrze jakby znalazł się sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie ;) Drogi Mako mam dwie ważne uwagi!

    W pierwszej kolejności serdecznie dziękuję za nagranie Diuny - rok temu towarzyszyła mi w przygotowaniach biegowych od 0 do maratonu. Przy treningu trudno słuchać bardziej skomplikowanych rzeczy (próbowałem), a w normalnych okolicznościach pewnie nie miałbym czasu na tradycyjne czytanie czegoś co nie jest podręcznikiem lub lekturą akademicką z zakresu prawa i polityki.

    Druga sprawa - nie rozumiem skąd decyzja o zaprzestaniu nagrywania? Czy dobrze podejrzewam, że chodzi o prawa autorskie? Drogi Mako, przecież Ty ich nie łamiesz! Adaptujesz sobie utwór w ramach dozwolonego użytku osobistego, do czego masz święte i ustawowo gwarantowane prawo! Nie jest wymagana żadna zgoda ze strony posiadacza autorskich praw majątkowych.

    Natomiast absolutnie powinieneś zaznaczyć na początku adaptacji niekomercyjny i osobisty wymiar nagrania. W żadnym razie nie powinieneś też upowszechniać osobiście takich adaptacji - w rozumieniu udostępniania np. na swoim serwerze.

    Wystarczy skorzystać z powszechnych w sieci portali służących do udostępniania plików i podawać na blogu stosowne linki (najlepiej tak aby były widoczne po zalogowaniu, a nie bezpośrednio).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze a jeszcze kilka dni temu pobierałem pliki od Mako...
      Czy te audiobooki z serwera Poczytaj mi Mako są jeszcze gdzieś do odzyskania? Wielka strata :-(

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. WESOLA WIADOMOSC DLA FANOW MAKO NEW -NAJLEPSZEGO LEKTORA W HISTORII POLSKI OD DNIA 29 KWIETNIA WSZYSTKIE PLIKI Z AUDIOBOOKAMI BEDA DOSTEPNE POD TYM ADRESEM
      https://piratebaymirror.eu/GWARANTOWANE WIEC PROSZE SCIAGAJCIE PONIEWAZ NIE WIEM KIEDY MNIE ZABLOKUJA.PRACUJE NAD TYM BY UDOSTEPNIC PLIKI PRZEZ SERWERY ROSYJSKIE LUB CHINSKIE.F**K THE SYSTEM

      Usuń
    2. PirateBay - serwer nachalnych i prymitywnych reklam, infantylnych gier wyskakujących niezależnie od woli przeglądającego zasoby i uprzykrzonych wirusów. Dalekie - jak mniemam - od dokonań Mako...
      Gratuluję...

      Usuń
    3. wystarczy adblock i nie ma nachalnych reklam.gier i innego badziewia a co do wirusow wystarczy norton .a jak Pan szanowny ma lepszy pomysl to moze go zrealizuje .Dziekuje

      Usuń
    4. a pod jakim hasłem do wyszukania tam zamieściłeś nagrania?

      Usuń
  4. Po pierwsze wielkie wyrazy uznania doa Ciebie, za Twoją wsopaniałą pracę i godziny odkrywnaia ksiązek dzięki Tobie. . Jestem w trakcie odsłuchiwania Gry o tron. Dosłuchalem do końca Stal i Śnieg i... pustka, koniec. Nie wiem, co mam dalej robić, naprawdę. HELP

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie podziękowania za Twoją pracę i wyrazy uznania wszelakiego przesyłam :)
    Jednak dzień wczorajszy przyniósł koniec pewnej epoki, a ta nowa era jakoś tak trąca skojarzeniem (nie bierz tego do siebie), że świat znów schodzi na psy :P
    Ale masz rację emocje muszą opaść i wtedy może rzeczywistość nie będzie jawić się w tak ciemnych barwach.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mako,
    slucham Twoich produkcji od czasu Asimova.. Wlasciwie to tak Cie znalazlem. Fundacje w calosci czytalem kiedys tam, dawno dawno temu. Pozniej nie bylo czasu zabrac sie za to ponownie, nawet jesli ochota byla- ale wlasnie wtedy odkrylem audiobuki, a czasu na sluchanie w pociagach mialem bez liku. Twoja 'Fundacja' byla moim pierwszym w zyciu audiobukiem. Odswiezylem sobie historie, wrocilo wiele wspomnien i przemyslen.

    Pewnie kazdy z nas- Twoich Sluchaczy- ma jakas podobna historie. Powod, dla ktorego natrafil na jedna z Twoich 'produkcji', a potem przejrzal inne pozycje i odkryl, ze masz mnostwo do zaoferowania.

    Podejrzewam- jak Przedpisca- ze pewnie ktos Cie nastraszyl 'konsekwencjami' i teraz chronisz siebie i swoich bliskich przed owymi 'konsekwencjami'. Jesli tak jest- byloby to straszne. Chyba nigdy nie przyzwyczaje sie do zlosci, zawisci i czepiactwa- i niszczenia czyjejs pracy w imie jakichs 'korporacyjnych interesow' (albo w imie wlasnego zarobku).

    Mam nadzieje, ze to sie dobrze wszystko skonczy, a ci, ktorzy przyczepili sie do Ciebie- znajda sobie lepsze zajecie, zas Tobie pozwola wrocic do czytania: mi, moim znajomym, Twoim znajomym. W pociagach, autobusach, w samochodzie.

    Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego
    Arek

    OdpowiedzUsuń
  7. Na szczęście z twoich nagrań słuchałem tylko Martina i Star Wars. Oba kupując i tak w wersji papierowej. Tego pierwszego miałeś już dalej nie czytać więc zostało mi tylko Star Wars, które teraz słuchałem nieco rzadziej i mam już przynajmniej dwie zaległe trylogie i jeden pojedynczy tytuł. Star Wars jednak cholernie szkoda bo choć to robota na dekady to miałeś w planach przeczytać ten stary kanon, którego i tak nikt już w Polsce nie wydaje i wydawać nie będzie a ceny na allegro niedługo będą trzycyfrowe.

    Trudno. Szkoda. Tylko teraz muszę ładną kupę kasy wybulić innym grubym rybom bo ściągnięcie całości twoich nagrań z chomika będzie sporo kosztowało a nie lubię płacić takim serwisom. Tak czy inaczej dzięki za te kilka lat ułatwiania czytania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mako, a możemy cię sklonować w Chinach? Klon będzie czytał popularne książki z różnych gatunków, np. w wakacje nagra 3 książki audio, resztę roku będzie miał dla siebie. A te 3 książki byłyby tytułami, o które ludzie biliby jak w Lidlu na promocji karpia.

    (mój komentarz kryje za sobą taką treść - Mako, lubię cię, fajny jesteś, szanuję, dziękuję za każdego audiobooka, chciałbym byś nagrywał dalej, ale też coś innego niż ramoty, może to oznaczać, że JEDNA książka rocznie będzie inna niż ramoty. A po przez słowo "klonować" chciałem podkreślić twoje umiejętności i głos, pokazać, że jesteś kimś na tyle dobrym w fachu, że chciałbym by ciebie ludzie naśladowali, nagrywali i mieli taki sam poziom jak twój, czyli dość profesjonalny).

    Chciałbym by kiedyś jakieś wydawnictwo do ciebie się zgłosiło z dobrą propozycją. Nagrywałbyś wtedy komercyjnie, ale jak to w Polsce, wiele osób pobrałoby to z netu za free.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja gardzę wydawcami, którzy niszczą takie projekty. Rozumiem, że dobrali się Wojtkowi do tyłka, bo nagrywanie nowości i wielkich hitów jest delikatnie mówiąc nie w porządku, ale w tym przypadku to jest chamstwo z ich strony, tak samo jak kasowanie z chomika ebooków jak leci, nieważne czy nowość, czy jakaś stara perełka zeskanowana i obrobiona przez pasjonata.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za fantastyczne emocje Mako! I jako wierny fan Twojego talentu, głosu, pasji i wspaniałej pracy zostaję na polu bitwy do końca razem z Tobą i ukochanymi ramotami. Cieszę się ogromnie, że przynajmniej i aż zostawiłeś Nam ramoty-prawdziwe perły a mam też nadzieję, że coś z fantastyki w nich zmieścisz czasem ;) Zdrowia Mistrzu! Pozdrawiam również wszystkich fanów Mako! Koledzy i koleżanki mam dla Was wiele ciepłych emocji. Mako kochany jeszcze raz dziękujemy Ci za GOŚCINĘ i WIELE FANTASTYCZNYCH WRAŻEŃ SŁUCHOWYCH!

    OdpowiedzUsuń
  11. Może powinieneś przekształcić hobby w profesję. W końcu mamy kapitalizm. Masz warsztat, wiernych słuchaczy. W końcu większość z nas może kupić wydany przez Ciebie oficjalny audiobook (jako plik). Jesteśmy z Tobą dla Ciebie, Twojego głosu i tematyki którą czytasz a nie dlatego,że nas nie stać na tych parę zeta na audiobooka. Tak jak już często pisali inni, tego co Ty czytasz nikt inny nie wyda ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I do tego nikt nie czyta twoim głosem! Popieram co mówi anonim!
      Nagrywasz rewelacyjnie, dajesz nam książki, których nikt inny by nie wydał. Robisz to profesjonalnie i rewelacyjnie. Dziękuję!

      Usuń
  12. Ja chciałbym tymczasem powiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze jest Was kilka osób. Jeden ma tego audiobooka, inny innego. Możecie dla siebie nawzajem dużo zrobić :)
    Po drugie, na takim pendrive 128 GB za jakieś 40 zł na Allegro zmieści się właściwie wszystko, co nagrałem.

    OdpowiedzUsuń
  13. tylko skąd wziąć tę treść, by sobie nagrać... Tak nagle się to stało.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój (głosowy) komentarz aktualnych wydarzeń: http://moliumpodcast.blogspot.com/2016/04/molium-21-odebrane-marzenia.html#post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ujołeś to co sam czuje i pewnie z 1000 innych znajomych Mako... mam nadzieje że kiedyś system zniesie te ograniczenia i pozwoli ludziom na wolność słuchania...
      Ja dzięki Mako kupiłem część książek jakie przeczytał. On mnie do tego zainspirował!!! - wcześniej nigdy bym ich nie kupił gdyby nie On nawet bym ich nie poznał - powinni mu dać nagrode a nie niewolić jak niewolnika...

      Usuń
  15. ja chętnie się wymienię mam komplet diuny i fundacji + jakieś pierwsze 8 części SW oraz trylogie Pierścienia mroku. zapraszam do kontaktu na krzysztof.pawlik04@gmail.com
    będę wdzięczny za wszystkie książki o stalowym szczurze, dalsze części SW (te po Darth Plagius) oraz książki autora Roger Żelazny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. chętnie się wymienię mam:
    - komplet Diuny
    - komplet Fundacji
    - trylogię Pierścienia Mroku
    - 8 pierwszych części SW
    Poszukuję:
    - resztę SW
    - książek Rogera Żelaznego
    - o Stalowym szczurze
    - gemeralnei wszystkiego co nie mam :)
    do kontaktu zapraszam pod krzysztof.pawlik04@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Let's make a deal.

    Pewnego, ZUPEŁNIE PRZYPADKOWEGO wieczoru wyjdziesz z domu, przez niefrasobliwość zapomniawszy zamknąć drzwi do studio. Zrządzeniem losu akurat będę w okolicy. Nie mając jednak przy sobie sprzętu szpiegowskiego, skorzystam z tego co znajdę na miejscu. Tym samym, za każdym razem, gdy będziesz delektował się jakąś książką (jasne jest, że czytasz na głos i w studio bo tak przyjemniej, a w dodatku najlepszy fotel stoi akurat przy mic'u), jakże dyskretny mikrofon pojemnościowy będzie przekazywał sygnał do interfejsu który BEZ TWOJEJ WIEDZY zapisze go na dysku Twojego komputera w bezstratnych WAVach. Następnie ja, pod osłoną nocy będę je hakirskim sposobem wykradał, poddawał masteringowi i niechcących pchał w neta.

    Pasi? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ściągałem to co akurat słuchałem - co za brak rozwagi :) - to się nazywa obudzić się z ręką w nocniku - całe szczęście że mam to co już słuchałem. :)
    Pozdrawiam i dziękuję za Twoja pracę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mako,
    "Internet nie zapomina" ale gdy wyszukiwanie jest utrudnione to treść nie dociera do wszystkich którzy mogą być zainteresowani. Pomysł do rozważenia, który co prawda nie rozwiązuje wszystkich problemów jest taki by "ramoty' (== domena publiczna) trafiły/trafiały do Wolnych Lektur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ramoty będą na bieżąco dostępne. Muszę się ogarnąć z robotą i w tym zakresie wszystko wyprostuję tak, aby dostęp do ramot był stały i prosty.

      Usuń
  20. Mako, a pomiędzy tomami "O tron" będziesz czytał inne Ramoty?
    Będzie uruchomiony mega, na aktualnie nagrywane?
    Te zapowiedzi w katalogu przeczytanych też bardzo mi się podobały. Przepraszam za pytania, ale chaos mi się zrobił w głowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się zrobić w najbliższym czasie porządek z ramotami.

      Usuń
  21. Jeżeli ktoś ma jakieś nagrania, czy wie gdzie ich szukać - byłbym bardzo wdzięczny jeśli podzielicie się wiedzą ze mną :)
    Mogę zaoferować Stalowego szczura, Odyseje kosmiczną oraz Diunę.
    nehaffian@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mako ile tomów Lando ostatecznie przeczytałeś bo ostatnio nie śledziłem nagrań na bieżąco?

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy komuś udało się odnaleźć te dwie strony o których pisze Mako ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyszukaj w google taki rebus: skrót od Centralne Biuro Antykorupcyjne plus polskie tłumaczenie słowa audiobook ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. jeśli miejsce, to po angielsku "site", to jest taka strona, która jest chyba "byłym miejscem". Tak jak pewna pani jest moją ex-żoną :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Rael, mako_new dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No no Mako, bez jaj :/
    Kocham Twoje czytanie i przerabiam kolejno wszystko, pobierałem sobie kolejno w miarę czytania i teraz dupa.
    Te inne serwisy to masakra, działa to tragicznie, trzeba płacić innym za linki, ściąga się słabo i generalnie... Już nie mieli czego się przyczepić do ch...
    A głupi byłem, że nie ściągnąłem wszystkiego na raz :/

    OdpowiedzUsuń
  28. Dawno temu (wg czasu internetowego) przez przypadek trafiłem na SLEPOWIDZENIE i zostałem storpedowany. Nic już nie było jak przed tą lekturą. Powstałą pustkę musiałm szybko wypełnić obiektami SF. Tak dotarłem do Ramy_2. Byłem na bieżąco, w zasadzie śledziłem wydarzenia jak tylko się pojawiły ... teraz "jak żyć panie Premierze" bez pozostałości :).

    %Wspracia zrealizowane.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakby coś to posiadam prawie wszystko co Mako nagrał. Jedyne czego nie mam to książki zcyklu Diuny, które wyszły w wersji komercyjnej.
    W sumie jest tego 68,8 dnia słuchania :D

    W razie czego nie zginie ta twórczość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak moglibyśmy się wymienić tymi zasobami? :) Nie wierzę, że tyle materiału się "zmarnuje" :(

      Usuń
    2. jAk moznz się w tej sprawie skontaktować?

      Usuń
    3. to masz szczęście...

      Usuń
    4. To może gryzoń... ? co Ty na to ?

      Usuń
    5. c z e r w e k [at] g m a i l . c o m
      78,87 GB materiału do słuchania...

      Usuń
  30. Służę kilkuset pozycjami po polsku, rosyjsku, czesku i słowacku w mp3 , a wszystko to sf. Fantasy nie mam, bo zwyczajnie nie lubię jej. Znacznie więcej z pozafantastycznej literatury polskiej i światowej tamże[w sumie około 4000 plików po około 3 godziny każdy]. Niezależnie od tego także pozycje w formacie pdf i doc. Wszystko w tzw. chomiku. Tylko czy Wy z niego korzystacie? No i usłużny administrator tam okrada w imieniu pazernych mających "prawo do rozpowszechniania" oraz "prawo własności"... Ci z kolei roszczą sobie prawo do wszystkiego [także do pozycji o których nie słyszeli, bo jeszcze ich nie napisano].

    Niech Nieba czarne i błękitne będą z Wami.

    (-) Czytelnik i Słuchacz

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeśli kogoś interesują audiobooki po angielsku to tu jest niezły wybór. Szczególnie polecam serię Jack Reacher autorstwa Lee Child'a.

    audiobook.me

    Ps. Wielkie dzięki dla Mako za gigantyczną pracę jaką włożyłeś w czytanie tych wszystkich książek. Słuchałem Cię od samego początku tj. od początku Diuny i muszę przyznać że postęp jaki dokonałeś w swoim warsztacie lektorskim jest bardzo zauważalny. Pewnie ma to również związek z lepszym sprzętem/warunkami w jakich nagrywałeś ale tak czy inaczej płynność, wyrazistość czytania i ogólnie profesjonalizm wykonania jest na naprawdę wysokim poziomie.
    Twoja praca jest tytaniczna i my słuchacze nigdy Ci tego nie zapomnimy.
    Swoją drogą można było się spodziewać że nadejdzie taki dzień kiedy znajdzie się ktoś komu nie w smak będzie ta, jakby nie było, charytatywna i społeczna działalność. Niestety... Bardzo żałuję że wydawnictwa widzą w Tobie jedynie konkurencję, zamiast czerpać inspiracje.
    Życzę dalszych sukcesów w każdej dziedzinie życia.
    Pozdrawiam
    Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  32. ptysiu mój drogi
    i tobą i Panem wojtkiem jestem rozczarowany
    nie tym że nie nagrywacie
    tym że udostępniacie coś a potem zabieracie
    żeby nie było decyzję szanuje ale miej świadomość ptysiu że ty i twój "kolega" wywołaliście BARDZO DUŻO niesmaku swoim postępowaniem
    i tyle
    ptysiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to imć Onufry Zagłoba krótko scharakteryzował Azję Mellechowicza- Tuchajbejowicza?

      Usuń
  33. Panie Bartłomieju, Pański komentarz jest według mnie co najmniej nie na miejscu. Całkowicie się z Panem nie zgadzam. Jako wyraz moich uczuć i emocji wobec Pana, pozwolę sobie przytoczyć pewien bardzo ciekawy cytat z naszego, jakże zasłużonego poety wieszcza...

    "Na pewnego endeka co na mnie szczeka" Julian Tuwim

    Próżnoś repliki się spodziewał
    Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
    Nie powiem nawet pies cię jebał,
    bo to mezalians byłby dla psa.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia.
    Wojtek (nie Majsel, pozdrawiam również gorąco...)

    OdpowiedzUsuń
  34. aha, i jeszcze jedno. Oby studio, do którego również i ja cegiełkę dołożyłem służyło ci dobrze i długo. To chyba najmniej co MY SŁUCHACZE mogliśmy zrobić w podzięce za Twój trud.
    Pozdrawiam
    Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  35. Przesłuchałem jedynie Asimova (Fundacji, Roboty, Imperium Galaktyczne) i ACC (Odysei Kosmicznej), niestety dużo pozycji nie tknąłem i nie ściągnąłem. Słucham Mako od 3 lat, i co powiem jest świetne. Poza tym słuchanie kojarzy mi się z b. wieloma ciekawymi wspomnieniami z mojego życia. Wspomnienia, wspomnienia. Asimov, to dzięki Mako poznałem tego autora.
    Słuchanie niesie również bardzo pożyteczna funkcję, mianowicie zajęcia, które musimy nieraz wykonać, które są nudne i monotonne z lekturą czytaną przez Mako nabierają często kolorytu.Dzięki MAKO!!!
    Gdyby ktoś mógł ... (dzadzster@gmail.com) z góry dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  36. Niejaki Lovecraft jest w domenie publicznej. Zrobiony w sposób jak Amerykańscy Bogowie byłby hitem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak!! Przyłączam się do prośby powyżej drogiego kolegi! Mako przemyśl temat H.P. Lovecraft'a(to nie tylko klasyka horroru lecz wielka dawka dobrej fantastyki)! "At the Mountains of Madness"("W Górach Szaleństwa") to byłby HIT w Twoim wykonaniu drogi Mako! MEGA-RAMOTA

      Usuń
    2. Lovecraft jest w domenie publicznej, ale po angielsku. U nas prawa do przekładu ma chyba tłumacz, albo wydawnictwo (nie wiem, nie umiem sprawdzić). Jeśli znajdziecie wiarygodną informację, że Lovecraft po polsku jest w domenie publicznej, to biorę!!!

      Usuń
    3. I wydanie polskie jest z 1990 więc pewnie TE KONKRETNE wydanie/tłumaczenie można użyć do czytania niestety dopiero 2020.
      http://encyklopediafantastyki.pl/index.php/W_g%C3%B3rach_szale%C5%84stwa

      Usuń
    4. Cierpliwie zmieniając numer w końcówce linku ...1946, 1945 ...
      http://encyklopediafantastyki.pl/index.php/Kategoria:Zmarli_w_1946
      przejrzałem bibliotekę wydawnictw SF przed 1946. Lovecraft to chyba jedyny autor godny uwagi (twórczości nie znam pewnie dlatego że tworzył horrory ale może niesłusznie go pomijam).
      Na ponizszą pozycję chyba wygasły wszelkie prawa (śmierć ponad 70 lat + wydanie/tłumaczenie ponad 30 lat)
      http://encyklopediafantastyki.pl/index.php/Zew_Cthulhu

      Usuń
    5. https://www.youtube.com/watch?v=vXB_6QA0ikQ i nie brzmi źle

      Usuń
    6. Niewiele bo niewiele ale jest kilka pozycji wydanych w latach 80 jak "Zew Ctulhu"

      Usuń
    7. Z tego co wiem to Lovecrafta warto czytać tylko w najnowszym tłumaczeniu Macieja Płazy, więc nie będzie ono w domenie publicznej jeszcze z dobre sto lat.
      Ale za to jest w niej sporo Poego, którego polecam. :)

      Usuń
  37. Tekst oryginalny (angielski) jest w domenie publicznej (bo jest więcej niż 70 lat od śmierci autora) ale w przypadku tłumaczeń jest jeszcze +30 lat ochrony na takie wydanie więc może się okazać że nadal jest problem.
    http://wiki.wolnepodreczniki.pl/Lektury:Domena_publiczna_-_przepisy_prawne

    OdpowiedzUsuń
  38. Moja przygoda z Twoimi audiobookami rozpoczęła się od "Autostopem przez galaktykę". Zrobiłeś to absolutnie wspaniale! Pojęcia nie miałem, ze nagrywałeś to amatorsko! Wracam czasem do tej pozycji, i gdzieś tak za trzecim razem dopiero połączyły mi się jakieś synapsy w mózgu i postanowiłem Cie wyszukać.
    Jak znalazłem Twoją stronę, czułem się jakbym odkrył skarbiec alibaby :) Przesłuchałem "Spotkanie z Ramą", całą "Odyseję Kosmiczną" i przymierzałem się do "Stalowego Szczura", no ale wyszło jak wyszło..

    Szkoda, ale wierzę, że wszystko się wyprostuje :)

    Jakby co, to mam 4 części Odyseji, 2 części Ramy i Autostopem przez Galaktykę.

    fff(at)fejm.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. To tak jakbys Mako oglosil ze wzbierasz sie na tamten swiat...Chyba troche za wczesnie i masz = mamy razem jeszcze tyle przygod do przesluchania. Ile kosztuje porada u dobrego znawcy prawa/ Zlozymy sie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze - nie dramatyzujmy. Po drugie - problemy mogą mieć wyłącznie udostępniający. Po trzecie - się myśli i kombinuje.

      Usuń
    2. To ostatnie zdanie brzmi zachęcająco. Dzięki Mako za Funadację. Dzięki tobie droga do pracy stała się przyjemnością. Zapewne widzisz na horyzoncie jakieś rozwiązanie. Pozdrawiam

      Usuń
  40. wspaniale najpierw trace przyjaciół powoli wzrok a teraz i książki-jedyną radość z życia

    OdpowiedzUsuń
  41. Prawda jest taka ze ramoty sa słabe a książki były bardzo dobre. Dla mnie to koniec.dziękujemy ci Wojtek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to już zależy od gustu. A od Wojtka się odczep, bo chłop nie zrobił nic złego. Otwiera sobie nowe możliwości i realizuje marzenia. A co naciskaliśmy na odciski, to naciskaliśmy.

      Usuń
    2. Naprawdę już taki faszyzm zapanował, że nawet nie można przeczytać książki z której nie ma się zysku i nawet nie ma jej w Polsce w audiobooku ? :/

      Usuń
    3. Przeczytać można. Udostępniać publicznie nie można. I z faszyzmem nie ma to nic wspólnego.

      Usuń
    4. No to drugie znosi pierwsze. Tak samo jakbym mógł sam upiec ciasto, ale nie mógł go nikomu publicznie dać. I co to w ogóle znaczy "publicznie" w internecie ? Czy jak dostęp do strony będzie na login i hasło to będzie to publiczne, czy już nie ? Ile osób musi mieć dostęp do tego, aby już zostało uznane za publiczne ? 5, 10, 2000 ? Te wszystkie prawa autorskie to jest jeden wielki bełkot bez ostrych pojęć. Wszystko jest rozmyte, czy celowo czy z powodu rażącej niekompetencji ludzi stanowiących to prawo ? Nie wiem.
      Co wiem to to, że jeżeli ktoś robi to w swoim czasie i nie czerpie z tego zysków i nawet tych audiobooków nie ma po Polsku to system powinien się od takich ludzi odstosunkować. Ale system jest zachłanny.

      Usuń
  42. Nie traćcie nadziei.Internet pamięta. Są katalogi plików gdzie można znaleźć audiobooki Mako. Pomyślcie, poszukajcie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym się dowiedział gdzie? najlepiej na priv

      Usuń
    2. Jakiś kontakt do siebie musisz podać. Napisz wiadomość z mailem, zatrzymam go bez publikacji.

      Usuń
    3. Mógłbym też prosić o takie info? pasko502@gmail.com Z góry dziękuję!

      Usuń
  43. 2 sprawy.

    1.Dziękuję za Twoją pracę Mako i bezinteresowność przez te wszystkie lata.Przesłuchałem większość Twoich nagrań-rewelacja.

    2.Co do udostępniania książek to można by zrobić tak, że można by na google disk czy jakiejkolwiek innej formie udostępniać sobie wszystkie książki.
    Tutaj prośba do Mako czy mógłbyś złożyć taką paczkę i udostępniać do niej link przez PM?
    Nie wiem czy to rozwiązuje problem,ale taka propozycja wpadła mi do głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda.Na pewno znajdzie się jakieś rozwiązanie.
      A właśnie a na torrenty.org nie można by tego zamieścić?Czy taka opcja też odpada?

      Usuń
    2. taka opcja odpada zwłaszcza

      Usuń
    3. Jestem przekonany,że znajdzie się jakieś zadowalające rozwiązanie Mako.

      A nawet gdyby się nie znalazło to i tak dałeś nam wszystkim możliwość cieszenia się Twoimi nagraniami przez lata i wszyscy jesteśmy Ci za to bardzo wdzięczni.

      Usuń
  44. Mako udostepniaj paczki rar ze zmieniona nazwa i haslem i nikt sie nie przyczepi bo nie bedzie podstaw prawnych do zlej woli udostepniajacego

    OdpowiedzUsuń
  45. Wysłuchałem audycji molium. Zgadzam się, odebrane marzenia. Nawet sam się zastanawiałem, czy nie chciałbym czegoś sam ponagrywać i udostępniać. Jak można tak ograniczać potencjał i chęci ludzkie. Nie rozumiem :(

    OdpowiedzUsuń
  46. "Tworzę" niekiedy dla rozrywki [i maluśkiej zemsty] książki. Tak! TWORZĘ!!! "Wydaję" dzieła naukowe, publikacje erotyczne [te idą najlepiej], słowniki wulgaryzmów, powieści. Komponuję okładki - możliwie bzdurne i koniecznie stare - skóry lub półskórki!!! Wymyślam autorów i osadzam ich w czasie [możliwie "egzotyczne" nazwisko i czas - XVIII -XIX wiek]. Tworzę fikcyjne wydawnictwo - najlepiej anglosaskie lub iberoamerykańskie. Formatuję to tak, by wielkością megabajtów odstręczyć ewentualnego indywidualnego 'nabywcę", któremu nie opłaci się tracić uciułanych punktów na mimo wszystko jednak - rarytas!!! Ostrzegam o moim sprzeciwie odnośnie pobierania "dzieła". Daję 300- 600 stron - puściutkich i czystych jak myśli polskiego biznesmena. Umieszczam na chomiku.
    Czekam...
    Dość często otrzymuję informację z "chomika" o "prawnym właścicielu", który sobie zażyczył wycofania umieszczonej publikacji z moich zbiorów i pouczenie o nagannej i sprzecznej z prawem m o ż l i w o ś c i kradzieży przeze mnie cudzej własności intelektualnej i potencjalnej możliwości poniesienia za to przewidzianej przez prawo odpowiedzialności. Zawsze też dostaję informację, że mogę się odwołać [zwykle do jakiejś peryferyjnej kancelarii adwokackiej] i udowodnić tam prawo do posiadania przeze mnie inkryminowanej "własności" - póki co skasowanej].

    To j a mam udowodnić prawo do posiadania, nie ten, kto mi "dobro" [jak mawia się w logistyce] zabiera!!!
    To się nazywa PiS = Pazerność i Sk***syństwo [proszę nie mylić z czystą jak łza krokodyla "siłą" polityczną.

    OdpowiedzUsuń
  47. Na razie kompletuje co mi się uda ale jak ktoś by podesłał jakieś ciekawe linki na maila albo chociaż spis wszystkiego co było byłbym wdzięczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spis znajdziesz na poczytalmimako.blogspot.com, albo przeglądając tytuły postów na tym blogu (każdy z dopiskiem [Audiobook PL])

      Usuń
    2. Kontakt prywatny: magrze (at) o2.pl

      Usuń
    3. Dzięki poradzę sobie :) Świetnie czytasz mam nadzieje ze ramoty będę śledził na bieżąco ^^

      Usuń
  48. Serdecznie dziękuje Ci Mako za wszystko co nagrałeś.
    Dzięki tobie poznałem wspaniałe pozycje SF o których istnieniu nawet nie wiedziałem.
    Znalazłem twojego bloga całkiem przypadkiem poprzez jedna z książek S. Lema
    Aktualnie kończę słuchać Spotkanie z Ramą i miałem wielką nadzieje wysłuchać całą serii tak samo jak na dokończenia przygód stalowego szczura.
    Rozumiem twoje obawy o siebie i rodzinę, i przykro mi że jak zawsze takie kwestie uderzają w tych którzy chcą dać bezinteresownie coś od siebie ...
    Do Ramotow ciężko mi się przekonać ale na pewno spróbuje, bo jak to już kiedyś padło w komentarzach - nawet jak byś przeczytał i nagrał książkę telefoniczną Sosnowca to było by wspaniale ją wysłuchać :)
    Moje szczęście polega na tym że przezornie pobierałem na bieżąco całą twojej twórczości :) Niestety większość już wysłuchałem ale jeszcze kilka pozycji pozostało.
    Mam nadzieje że jak wspomniałeś w pkt.4 znajdzie się jakiś sposób :)
    Jeszcze raz serdecznie Ci dziękuje za całą dotychczasową działalność i szczerze życzę wszystkiego najlepszego na przyszłość ...
    A póki co pozostaje czekać na to aż kurz opadnie ...
    Powodzenia mako

    Pozdrawiam gorąco

    ^Sosen^ek
    sosenek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Jestem w szoku. Zbyt późno żeby ogarnąć co się stało, ale trochę jak reakcja na atak na WTC.. nie wiem co i kto, ale coś złego i jestem zaniepokojony.. pozdrawiam!
    Ash

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłem w szoku chociaż sf nie czytam. Ja lubię taką działalność. Myślę, że dla wielu ludzi tutaj samo oczekiwanie na książki było dreszczykiem emocji i sensem otrzymania nagrody. Wiele osób potrzebowało już znajomego głosu Mako: w domach, samochodach, na spacerach.
      Mako czytał unikaty. Ale mamy Ramoty. I ja to szanuję. Oby było ich tyle co tu, oby powstawały intensywnie.

      Usuń
  50. A czy ktoś z Was dysponuje *wszystkimi* częściami "Pana Samochodzika" w audio? Proszę o kontakt: ohhtjm [at] gmail.com .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy "wszystkimi"... Mam 100 plików - każdy średnio 3,5 godziny [takie wielkości preferuję] Zbigniewa Nienackiego, I. Karst, J. Burnego, J. Czarnego, T. Olszakowskiego, J. Szumskiego i M. Żelecha. Kontakt przez mego bloga. Wchodzisz, znajdujesz "klatkę" do korespondencji. Piszesz. Odpowiadam.

      JJM

      P.Część - niestety - nagrana głosami programu IVONA [ale nie "Jackiem" lecz tymi bardziej naturalnymi].

      Usuń
    2. Odpisałem, wiadomość dotarła :) ?

      Usuń
  51. Może to (SF i bezpieczna ramota):
    http://bialekrukinaebooki.pl/category/kruki-fantastyczne/

    OdpowiedzUsuń
  52. Adoptuj nas Mako. Swoim dzieciom można czytać!

    :(.........

    smutno mi :(

    Dziękuję za wszystko co czytałeś. Trzeba przejść na ramoty :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Mako Mako Mako co za masakra!!! :(
    Dzięki wielkie za wszystko co zrobiłeś
    Mam nadzieja, że to nie koniec podróży
    pozdrawiam
    M<

    OdpowiedzUsuń
  54. Mako dziękuję za całość twojej pracy włożonej w pasję, która dała mi wiele radości. Ale Mam pytanie gdzie znajdę resztę plików z audioteki? szukałem ale coś kiepsko chyba, a mam rozpoczęte słuchanie asimova, gre o tron diune i kilka innych :( co ja zrobię teraz w pracy nie mogąc słuchać dalszych części książek? :( Panie Mako jak żyć? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odezwij się do mnie na magrze(at)o2.pl. Spróbujemy coś poradzić.

      Usuń
    2. Mam wszystko. Służę.

      Usuń
    3. W pracy, ku****e należy pracować.

      Usuń
    4. Ale słuchanie książek nie przeszkadza w pracy. Wszystko zależy jaką prace wykonujesz.
      Sam zresztą tak robiłem.

      Usuń
    5. JanJanowicMazurowic jakiś kontakt? :) w razie W jak to się mówi :)

      Usuń
    6. Na początek chomik KONTRAPIS [chomikuj.pl/KONTRAPIS]. Jeżeli nie znajdziesz tam niczego, możesz podać swoją propozycję.

      Usuń
    7. Znalazłem resztę serii Asimova. Cykl Roboty,Imperium i Fundacja mam już pełne więc dokończę słuchać w pracy :D Wreszcie! Teraz szukam tylko pełnej serii Diuny i Gry o Tron i będę spełniony XD

      Usuń
  55. Czas na rozrywkę. Otrzymałem właśnie od administracji "Chomika" komunikat następującej treści:

    Pistoricus Hyacintus - Gaius Iulius Caesar Augustus Germanicus - amicus meus - 1.za (0. Książki poszukiwane [fonia])

    do których prawa autorskie zostały naruszone, według oświadczenia: AdaptSoft sp. z o.o.

    który to podmiot skierował do Portalu Chomikuj.pl prośbę o uniemożliwienie ich rozpowszechniania.
    W związku z powyższym, pliki zostały usunięte".
    Wszystko by było w porządku, gdyby ie kilka detali...
    1. Autor taki nie istnieje...
    2. Dzieło takie nie istnieje...
    3. Rozszerzenie plików [.za]] nie istnieje...

    Istnieje za to "właściciel prawny" [jakaś spółka z czymś tam ograniczonym],naruszone przeze mnie"prawa autorskie" oraz usłużny administrator chomika...

    - Czy to nie jest piękne???

    OdpowiedzUsuń
  56. Tym sie nikt nie zajmuje. Robia to programy, ktore wylapuja wszystko z automatu. Za malo strat przynosi takie "rozdawnictwo" plikow pdf epub mobi. Prawdziwy fan kupi ksiazke. Natomiast jak nie chce wydawac pieniedzy, zakupi uzywana z allegro, ktora po przeczytaniu od razu wystawi raz jeszcze. I gdzie sa te " ogromne" straty wydawnictw jesli ktos przeslucha niewydanego, amatorskiego audiobooka ? Zamiast krzewic kulture i wzbogacac slownictwo w narodzie, oglupiaja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak.. Ale ile korzyści przynosi takie ogłupianie dla tych, którzy z zawodu lub "powołania" nieźle z ogłupianych i ogłupiania żyją...

      Usuń
  57. Mako, może po prostu czytając i nagrywając książki powinieneś dla bezpieczeństwa robić kopię zapasową gdzieś na serwerze i zapisać sobie na blogu link do tej kopii bo przecież pamięć ludzka jest ulotna. Myślę, że w ten sposób nikt Ci nie zarzuci, że coś udostępniasz. Jeśli ktoś coś z tamtąd pobierze to już nie Twoja wina tylko "zabezpieczenia danych na serwerze" :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  58. może jestem za głupi na to ale już drugi dzień szukam jakiś źródeł gdzie można pobrać bez problemu pliki star wars
    help

    OdpowiedzUsuń
  59. 3653 BBY
    The Old Republic: Oszukani

    Około 3643 BBY
    The Old Republic: Fatalny sojusz
    3640 BBY
    The Old Republic: Zagłada


    67 BBY – 32 BBY
    Darth Plagueis
    3 BBY – 2 BBY
    Trylogia Lando Calrissiana
    Lando Calrissian i Myśloharfa Sharów
    Lando Calrissian i Ogniowicher Oseona
    Lando Calrissian i Gwiazdogrota ThonBoka



    Era Imperium

    2 ABY
    Spotkanie na Mimban
    3,5 ABY
    Cienie Imperium
    4 ABY
    Cykl Wojny łowców nagród
    Mandaloriańska zbroja
    Spisek Xizora
    Polowanie na łowcę

    Pakt na Bakurze

    tak,że jest tego trochę a na torrentach seedów brak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te pozycje znajdziesz m.in. na exsite.pl, albo skontaktuj się ze mną prywatnie (adres znajdziesz powyżej). A trylogii Lando nie nagrywałem w całości

      Usuń
  60. Gdzie można znaleźć "Rama II" ?
    Od wczoraj szukam i dupa.

    OdpowiedzUsuń
  61. z oczywistych względów nie podaje15 maja 2016 17:38

    Drogi mako.
    Umieść swoje pozycje na archive.org, względnie opublikuj ten komentarz i pozwól zrobić to innym. Stamtąd rzeczy same nie znikną, chyba, że sam je ktoś zgłosi, ale wtedy inny czytelnik dobry duszek je z powrotem tam umieści.
    Z racji, że linkowanie zgodnie z polskim prawem nie jest przestępstwem nawet, jeśli materiały nie są legalne, trzymanie linka ciągle uaktualnianego na blogu byłoby dobrym pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam, serdeczne dzięki za Wattsa, genialnie przeczytane. Miałem obawy przed "amatorskim" nagraniem, a tu bum! full pro. Jeszcze raz, wielkie dzięki.

    Na wstępie od razu powiem, że nie mam pojęcia jaki jest koszt wykupu licencji na nagranie książki w postaci audio. Szybki przegląd google nie dał mi odpowiedzi, ale pomysł mam taki: Konto na Patreon (czy podobnej platformie, chodzi o model fundowania kamieniami milowymi) i każdą książkę z niepublicznej domeny fundować tłumnie. Do tego wrzucić ją na YouTube, a zysk podzielić na kawę i dalsze licencje (ew. sprzęt czy co tam potrzeba).

    Pojęcia nie mam jak to się sprawdzi w polskich realiach, ale chyba warto spróbować. Dodatkowo, z tego co słyszałem u Pana z angielskim słabo chyba nie jest. Można nagrać w orginale i wrzucić na YT. Trochę tego tam już dynda. Myślę jednak, że troszkę grosza dałoby się z tego wycisnąć, zwłaszcza z takim talentem. Można ten sposób sprawdzić na ramotach i zobaczyć jak się potoczy.

    Upraszam wybaczenia jeśli dubluje już rozkminione pomysły. Taki model grupowego fundowania opartego na kamieniach milowych i darmowym dostępie przez YT jest już dość popularny i zapewnia spokojny żywot wielu osobom, więc pewnie jestem trochę jak ten Kolumb z Ameryką, ale wydaje się to pasować jak Mako do mikrofonu.
    Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowo. Są dwie kwestie: subiektywna i obiektywna. Subiektywnie - coś dla pieniędzy robi się z jakiegoś powodu inaczej, niż dla własnej satysfakcji. Obiektywnie - ramoty są zasadniczo niesprzedawalne. Zrobiłem kiedyś (mając już pewną popularność) próbę z "Wyspą Itongo" Grabińskiego. Zainteresowanie audiobookiem za 12,30 zł brutto (10 zł netto) zamknęło się na poziomie 20 egzemplarzy.

      Usuń
  63. PO PROSTU BEZNADZIEJA EHHH NAPRAWDE SZKODA

    OdpowiedzUsuń
  64. Dawno mnie tu nie było a tu niestety taka przykra rzeczywistość... Naprawdę jest to smutna wiadomość. Mako! Sporo wnosiłeś soją pracą dla społeczeństwa słuchaczy. Oczywiście to Twoja decyzja i Twoje, życie. Ale dla Nas ludzi Ciebie słuchający stracili wiele dobra. Nie raz już to podkreślałem Ale Twoja Diuna osładzała i nie jedną ciężką noc i dzień w chorobie. A głoś twój długo (nie odbierze tego opacznie) utulał mnie do snu, snując nie jedną historię... Na pewno nie jest to wieść powodująca uśmiech na twarzy. Ale osobiście dziękuję Ci za to mi dałeś i za to jestem i będę długo wdzięczny. I nie ukrywam, że z nadzieją będę to co jakiś czas zaglądał i liczył, że może da się zobaczyć nowy tytuł. Dzięki za wszystko i powodzenia życzę Marcin

    OdpowiedzUsuń
  65. taki pomysl: p2p odpada a co z f2f? np. RetroShare
    w koncu o to wlasnie chodzi ze dostep maja tylko znajomi (chyba ze czegos nie rozumiem)

    OdpowiedzUsuń