Weronika

niedziela, 19 stycznia 2014

Isaac Asimov - Roboty i Imperium [Audiobook PL]

Drodzy,
My tu gadu gadu o jubileuszach i przecinaniu wstęgi, a tymczasem udało się zakończyć prace nad "Robotami i Imperium".
Książka ta stanowi swoiste (zarówno w kategoriach czasu powstania, jak i tematyki) post scriptum do wcześniejszych książek z cyklu "Roboty", włącznie z opowiadaniami Asimova na ten temat. Jednocześnie stanowi otwarcie i wyjaśnienie tego, czego dociekają w trudach bohaterowie cyklu "Fundacja".
Wyprzedzając pytanie o kolejność czytania/słuchania. Nie mam pojęcia, czy da się na to pytanie odpowiedzieć. Same powieści w obu cyklach: Fundacji i Robotach, powstawały równolegle w ciągu kilku dekad. Moje osobiste wrażenie jest takie, że przynajmniej "Roboty i Imperium" należy sobie zostawić na koniec - po zakończeniu pozostałych książek z obu cykli.
Jeśli chodzi o Asimova, to przede mną jeszcze trylogia "Imperium galaktyczne". Potem, być może wrócę do "dopisków" do Fundacji, które wyszły spod piór innych autorów. Ale do tego będziecie mnie musieli pewnie jakoś przekonać ;-)
Być może jeszcze dziś cyknę zdjęcia książkom, z których Wam czytałem, i cały cykl wystawię na Allegro. Będzie coś dla miłośników papieru, a nie mp3 :-)

2 komentarze:

  1. Mam pytanko czy będziesz nagrywał również cykl
    Imperium Galaktyczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to tak.

    OdpowiedzUsuń