Weronika

piątek, 13 września 2013

Możecie spodziewać się kontynuacji Robotów

Mimo, że roboty mam moc, i od stricte intelektualnego zajęcia boli mnie głównie tyłek, powinienem we w miarę przyzwoitym tempie nagrać drugą część "Świata Robotów" Asimova.
Tak dla porządku i dla informacji dla zdezorientowanych: "Świat robotów" jest tak naprawdę jeden. Po prostu polski wydawca - Varia APD - podzielił ten zbiór opowiadań na dwa tomy. Pewne zamieszanie wprowadza także pytanie o "Ja, Robot". To także zbiór opowiadań, i wszystkie opowiadania zawarte w zbiorze "Ja, Robot" zawarte są także w "Świecie robotów". Nie będzie więc osobnego audiobooka "Ja, Robot", bo nie miałoby to najmniejszego sensu. Po zakończeniu "Świata robotów" każdy wedle woli będzie mógł sobie sam złożyć "Ja, Robot" z poszczególnych opowiadań.
Zresztą sam Asimov postarał się o najlepsze wyjaśnienie nadając zbiorowi angielski tytuł "The Complete Robot", czyli "wszystko o robotach".

2 komentarze:

  1. Witaj

    Ponieważ zakończyłeś nagrywanie ,,Świata robotów’’, to zastanawiałem się czy zechciałbyś przeczytać jeszcze kilka stron z ,, Ja, Robot” . Opowiadania z tego zbioru poprzedza, lub puentuje, rozmowa narratora z Susan Calvin. Dopiero z nimi treść książki będzie pełna i mógłbym, zgodnie z tym co sugerujesz, złożyć pełnego audiobooka.
    Link:
    http://egofiles.com/DfGw4JeoOSdRFElS/Asimov_Isaac_-_Ja_Robot.rtf
    zawiera ebooka ,,Ja, robot’’ w tłumaczeniu Jerzego Śmigiela wydanego przez Limbus Bydgoszcz w 1993 roku który jest zgodny z wersja papierową którą posiadam. Brakujące fragmenty zaznaczone są czerwoną czcionką. Tylko dwa opowiadania mają inny tytuł niż występujące w ,,Świecie robotów” w tłumaczeniu Edwarda Szmigiela. Tu ,,Powód” i ,,Kopalniana łamigłówka’’ to nagrane przez Ciebie ,,Rozum” i ,,Złapać tego królika”.

    Pozdrawiam Jar Ex

    OdpowiedzUsuń